понеділок, 25 квітня 2016 р.

Урок майстер-клас "Логопедичні чистомовки"

Одна з порад логопеда – віршовані чистомовки (скоромовки) на вимову проблемних звуків. Хотілося б зауважити, що до цих вправ можна переходити лише тоді, коли у малюка вільно виходить правильне вимовляння окремого звуку, представленого у вправі. Окрім даного матеріалу ви можете імпровізувати. Наприклад, промовити,
як дзижчить бджілка (Дж-ж-ж-ж-ж),

як гуде поїзд (У-у-у-у-у-у),
як мати колисає дитину (А-а-а-а-а-а),
як пищіть комар (Дз-з-з-з-з-з) і т.п.

Також можна різноманітнити вправу зміною гучності або тембру голосу, тобто одні й ті самі рядки промовляти по різному: голосно, тихо, швидко або повільно. Щоб заняття було більш ефективним, пропоную таку його послідовність:
1. Гімнастика для пальчиків
2. Вправи для дихання та артикуляціонна гімнастика (губи, язик)
3. Голосові вправи
4. Вправи з мовним матеріалом

Але майте на увазі: дитині має бути цікаво, тоді вона буде більш уважною і не так швидко втомиться, частіше хваліть дитину і вона буде більш старанною. 
Ло-ло-ло: Снігом землю замело.
Ля-ля-ля: Стала білою земля.
Лі-лі-лі: Ось замети чималі.
Чок-чок-чок: Ось червоний бурячок.
Чу-чу-чу: Я капусту посічу.
Щок-щок-щок: В чавунці зварю борщок.
Чний-чний-чний: Получився борщ смачний.

25.04.2016 у нашому класі відбувся урок майстер-клас по складанню чистомовок, які ми використовуватимемо на наступних уроках. Я заздалегідь підготувала для кожної дитини аркуш картону, який прикрасила двома кольоровими лініями.

На листочках учні в класі записували свої чистомовки. Таке заняття дуже зацікавило дітей, складали чистомовки охоче, далося все досить легко. Учні складали чистомовки на чорновичках, а уже потім переписували на аркуші паперу. Також оформляли аркуші, прикрашали їх малюнками. Ось декілька фото з уроку.



Немає коментарів:

Дописати коментар