середа, 8 березня 2017 р.

07.03.2017

Урок-казкова подорож 
з літературного читання
3 клас 


Тема:
 Мар’яна Савка «Казка про Старого Лева»
(скорочено)


Підготувала вчитель 3 класу
Прошівської ЗОШ 1-2 ст.
Конопніцка Христина Михайлівна



2017


Тема: Мар’яна Савка «Казка про Старого Лева» (скорочено).
Мета : Ознайомити дітей із творчістю Маряни Савки,  поглибити знання учнів про казку як художній твір, у якому вигадка і фантазія служать засобом вираження суджень народу про життя; розвивати вміння розрізняти літературну казку; прищеплювати читацький інтерес до казок; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати мудрість, кмітливість, доброту.
Обладнання: презентація 1 (біографія), 2 (текст казки), відео «Казка з Татом. Казка старого лева», мелодія «Казкова», ілюстрація лева, пазли-розмальовки, розсипані прислів’я, кольорові олівці, мікрофон, таблиця складів, друковані записи на дошку, відео «Фізкультхвилинка», «Скринька вражень» із листочками.
Тип уроку: комбінований
Жанр уроку: казкова подорож
Форми проведення уроку: колективні, групові, індивідуальні
Особливості проведення уроку: урок розроблено з використанням інтерактивних технологій, з використанням ІКТ, високою фізичною активністю учнів, з високою самостійною підготовкою учнів до уроку.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ. 
·        Учні хором повторюють слова – налаштування на урок.
Я школяр, я особистість творча,
я думаю, замислююсь, аналізую,
висловлюю свої думки, я хочу знати …
Вчитель.
 - І тільки за таких умов нам наприкінці уроку нам вдасться досягнути мети . А значить стати ще розумнішими, добрішими, мудрішими, кмітливішими. Тому – до роботи.
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
В чарівну країну вирушимо разом.
Всі перешкоди подолаємо,
Багато нового й цікавого дізнаємось. 
·        Інтерактивні вправи «Мікрофон» ,« Я замість вчителя» 
(використовуючи мікрофон , учні замість вчителя задають питання одне одному за темою « Казки», можливі питання :
- Що таке казка?
– Які казки бувають?
– Які казки ми з вами читали народні (авторські)? та ін.)


IV. РЕЛАКСАЦІЙНА ХВИЛИНКА 
(під звуки спокійної мелодії діти виконують рухи за вчителем – вправи, які сприяють відтворенню енергії :
*потягувати руки вверх
* тягнутися із витягнутими руками вверх
*повільні нахили із прямими руками в сторони)
V. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
- Сьогодні на уроці ми помандруємо країною казки, будемо зупинятися на певних станціях ,виконувати цікаві завдання, які підготувала нам казкова країна.
У казкове місто час вирушати,
перешкоди всі пройдем,
А хто буде сумувати
-із собою не візьмем.

·        Вправа «Сходинки»
Зразок таблиці складів на дошці.
Завдання: зійти вниз з верхньої сходинки до нижньої почергово.

·        Гра «Рими»
До поданих слів дібрати рими.
Король
Місто
Казочка –
ФІЗХВИЛИНКА (відео) 
VІ . РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ 
Ознайомлення із біографією письменниці Мар’яни Савки (за презентацією)
Робота над казкою Мар’яни Савки «Казка про Старого Лева»
·        Робота над загадкою (при вірній відповіді – малюнок на екрані)
Непроста у нього роль —
Між звірей він, як король:
Грива жовто-золота,
Має довгого хвоста.
Хоч і схожий він на кицю,
Кожен звір його боїться.
Хто сховався між дерев?
Це, звичайно, грізний…(лев).
·        Гра «Чарівні пазли»
(діти повинні зафарбувати частинки пазлів, та скласти повноцінний малюнок)




·        Перегляд відео «Казка з Татом. Казка про старого лева»





-      Хто є головним героєм казки?
-      Яке українське місто згадується в казці?
-      Які ще міста були згадані у казці?

·        Словникова робота. (слова записані на дошці)
Шпондерок – запечене сало, м'ясо.
Палати - великий, багатий буди­нок із численними кімнатами; па­лац;
Мансарда - це експлуатована частина будівлі, огороджувальні конструкції якого одночасно виконують функції даху.

·        Читання казки учнями. (за презентацією 2)
-      Ланцюжком
-      Зі зміною гучності читання
·        Робота в парі.
 Поставте за змістом казки 2–3 запитання своєму сусідові по парті.
·        Гра «Склади прислів’я»
(учні продовжують прислів’я, які «розкиданими» по дошці)
Казка — вигадка , як на світі жить.
Казки маленькі, та в ній щось повчальне зрозумій.
Казка вчить, та розуму в них багато.
 

V. ПІДСУМОК УРОКУ «СКРИНЬКА ВРАЖЕНЬ». ЕМОЦІЙНА РЕФЛЕКСІЯ УРОКУ
Учні називають (складають в скриньку) свої враження від уроку.
(звучить мелодія «Казкова»)
·        Гра «Мікрофон»
 Поміркуйте, чому ми читаємо казки, за що ми їх любимо?
VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати свою ілюстрацію до казки.

Немає коментарів:

Дописати коментар